Kriz dönemlerini fırsata çevirmeyi hedefleyen Bosch Türkiye, yeni yatırımlarını sürdürüyor.
Bugüne kadar Türkiye`de 2 milyar euroluk yatırım yapan şirket, 2014 yılında Türkiye`de 135-140 milyon euroluk yatırım yapacağını açıkladı.
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) ve Alman-Türk Ticaret Sanayi Odası işbirliğiyle yapılanTürk Alman Ekonomi Toplantısı`nda konuşan Bosch Türkiye Temsilcisi Steven Young, Türkiye`deki ekonomik dinamikler göz önüne alındığında krizleri iyi yönetenlerin karlı çıkacağını vurguladı. kobiden.com muhabiri Sedat Alp`in haberine göre; farklı alanlarda nitelikli ürün geliştirmenin günümüz ekonomi dünyasında iş yapmanın vazgeçilmezi olduğunu kaydeden Young, Bosch`un 100 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye`de en büyük yatırım yapan Alman firması olduğuna dikkat çekti. Türkiye`de yatırım yapmaya devam edeceklerini aktaran Young, Bu yıl 135-150 milyon euro arasında bir yatırım öngörüyoruz. Buradaki mevcut durum bizlerin yatırımlarını olumsuz etkilemez. Tam tersine değişimleri iyi yöneten firmalar karlı çıkacaktır. Örneğin 2009 krizinde biz 3 fabrika açtık. Yani iyi yatırımcı işler kötüyken de yatırımını yapar. Önemli olan değişimi yönetebilmektir. Biz de bunu başarabilecek durumdayız ve yatırımlarımızı sürdüreceğiz diye konuştu.
Steven Young, Türkiye`de bugüne kadar 10 binden fazla istihdam yarattıklarını, kendilerini bu ülkede yatırım yapmaya iten şeyin performans olduğunu belirtti.
Ürünlerini 134 ülkeye satıyor
Young şunları söyledi: Bugün Manisa`daki fabrikamızda üretilen kombilerin yüzde 70`i yurtdışına, 134 farklı ülkeye ihraç ediliyor. Avrupa`nın büyümesi gittikçe yavaşlarken, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler büyüme oranlarını arttırıyor. Tüketim odaklı bir büyüme öngörülüyor. Tıpkı Amazon internet sitesi gibi, tek kitap almadan dünyanın en büyük kitap satıcı olması gibi, rekabetler de ürün bazlı değil, iş odaklı olacak dedi.
Artık yeni pazarlara gidilmeli
Yumurtaları tek bir sepette toplamanın büyük risk taşıdığını, değişik ürünlere, müşterilere odaklanıp, yeni pazarlar bulmaya yönelinse krizlerin daha rahat atlatılabileceğini vurgulayan Young, Bugün Türkiye ihraç ettiği ürünlerin yüzde 40`ını Avrupa`ya gönderiyor. Avrupa`da tüketim yavaşladığı için bu da hatalı. Artık yeni pazarlara, yeni ve kaliteli ürünlerle gidilmelidir diye konuştu. Türkiye`nin her geçen gün yatırımcılar tarafından öne çıktığını vurgulayan İZKA Genel Sekreter Vekili Murat Yılmazçoban ise, İZKA olarak yenilikçi ve istihdam odaklı projeleri desteklediklerini söyledi.